Wij werken samen met:
© 2024 ChiqCare | Algemene voorwaarden | Privacyreglement| Webdesign door Websitefreaks
Bij ChiqCare stimuleren we de persoonlijke groei van mensen met aandacht en zorg op maat, waardoor mensen gelukkiger zijn. Gelijkwaardigheid en vertrouwen zijn hierbij onze norm. Deze missie geldt eveneens voor het personeel van ChiqCare; juist door goede begeleiding, open structuur en een gepaste waarderingsformule vergroten we het werkgeluk van personeel. Bij ChiqCare richten we ons op mensen met een stoornis in het autistisch spectrum /een psychische of psychiatrische aandoening of een verstandelijke beperking op basis waarvan iemand een onafhankelijke diagnose heeft verkregen om beschermd of begeleid te mogen wonen. Ons uiteindelijke doel is dat deze mensen door middel van begeleiding zo zelfstandig mogelijk kunnen functioneren in de maatschappij.
Iedereen heeft het recht om midden in de maatschappij te staan en daarin volwaardig te participeren. Daarom kijken wij naar de leer- en ontwikkelmogelijkheden van mensen, waarbij we als uitgangspunt hebben dat er altijd méér is dan de gediagnostiseerde stoornis. In onze ondersteuning hanteren we de wensen van deze mensen als leidraad voor ons handelen en betrekken we ze bij het ondersteuningsproces. Deze wensen zijn uitvoerig opgenomen in het zorgplan dat dagelijks een uitgangspunt vormt voor onze zorg. Naast de zelfredzaamheidsdoelen speelt ‘geluk’ een belangrijke rol in het zorgplan. Want ruimte voor persoonlijk geluk, zoals het bijwonen van een voetbalwedstrijd, zorgt ervoor dat men zich als mens beter en positiever ontwikkelt, waardoor de zorgvraag afneemt.
Het team van ChiqCare bestaat uit circa 40 werknemers en groeit nog steeds. We selecteren onze collega’s op basis van onze vier kerncompetenties Commitment, Happiness, Innovation en Quality (CHIQ): op betrokken en vernieuwende wijze stellen we de kwaliteit van leven en het geluk van bewoners en cliënten altijd voorop. Elke dag opnieuw, van onze directeur en gedragswetenschappers tot de persoonlijk begeleiders, zorgbemiddelaar en stagiaires
Omdat we het belangrijk vinden dat ons team deskundig is en blijft, besteden we veel aandacht aan deskundigheidsbevordering. We bieden medewerkers scholing en intervisie. We maken gebruik van en ontwikkelen onze talenten, zoals we dat ook doen met onze bewoners.
Verschillende zaken bepalen onze kwaliteit van zorg. We hanteren vanzelfsprekend een kwaliteitsmanagementsysteem passend bij onze dienstverlening. De mening van onze cliënten vinden we echter minstens zo belangrijk. Daarom hebben we bij ChiqCare een cliëntenraad en medezeggenschapsraad. De input van onze cliëntenraad en medezeggenschapsraad gebruiken we om ons beleid te verbeteren en onze dagelijkse gang van zaken beter af te stemmen op de behoefte van onze bewoners.
De cliëntenraad komt op voor de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten binnen ChiqCare Woonzorg. Daarom vinden we het belangrijk dat alle groepen cliënten binnen ChiqCare Woonzorg in deze raad zijn vertegenwoordigd. We streven ernaar om van elke woning minstens 1 cliënt in de cliëntenraad te hebben en daarnaast minimaal 1 cliënt die op zichzelf woont, om onze ambulante cliënten te vertegenwoordigen. De cliëntenraad komt gemiddeld 1 keer per 6 weken bij elkaar. Soms krijgen medewerkers van ChiqCare een uitnodiging om een vergadering bij te wonen. Voor ons Kwaliteitsbeeld 2023 gingen we in gesprek met bewoners Diana en Roseanne van de cliëntenraad: “Meedenken en meebeslissen in de cliëntenraad”.
De medezeggenschapsraad (MR) draagt op een positieve manier bij aan de ontwikkelingen en gang van zaken binnen ChiqCare. De MR is nauw betrokken bij de organisatie en praat en beslist mee over het beleid.
Chiqcare heeft een Raad van Commissarissen. Deze houdt toezicht op het beleid van de directie en op de algemene gang van zaken van ChiqCare Woonzorg. Het toezicht is onder andere gericht op de wijze waarop de directie de risico’s beheerst en hoe deze zorg draagt dat de lange termijn continuïteit geborgd is.
ChiqCare is door de onafhankelijke KIWA inspecteur sinds eind 2016 officieel gecertificeerd voor de kwaliteitsnormering: ISO-9001:2015. Voor ons is deze certificering méér dan een optimaal kwaliteitskeurmerk. Dit is een directe erkenning voor onze goede bedrijfsvoering en vernieuwende aanpak in de zorg.
Met behulp van het Kwaliteitsbeeld geven wij een inkijkje in de wijze waarop wij onze zorg hebben vormgegeven aan onze bijzondere en mooie doelgroep: waar we aan hebben gewerkt en waar we verder aan zullen werken. Wij vinden het belangrijk dat wij de kwaliteit van onze zorg continu verbeteren en vinden transparantie daarover belangrijk.
De actuele jaarrekening en het jaarverslag van ChiqCare kun je online inzien via de website Jaarverslagen Zorg.
ChiqCare is aangesloten bij de branchevereniging kleinschalige zorg. Sinds 2011 zet deze vereniging zich als belangenbehartiger, ondersteuner en adviseur in voor honderden kleinschalige zorgaanbieders. Ook signaleert zij trends en ontwikkelingen in de branche en bespreekt deze aan tafel van het Ministerie van VWS.